Köpvillkor

Beställningar tas emot via vår webbshop om inte annat avtalats. För att du ska känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta oss. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse till angiven e-postadress. Det är köparens ansvar att se till att uppgifterna som uppgivits vid beställningstillfället är korrekta.

Onlineköp

Via vår hemsida erbjuder vi fakturering, kontokortsbetalning. Fakturor skickas ut via e-post i samband med att ordern skickas från oss.

Klarna

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder, kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation. 

Priser

Samtliga priser anges inklusive moms. Vi reserverar oss för felskrivningar och tekniska problem i samband med prisangivelser och förbehåller oss rätten att makulera uppenbart felaktiga order.

Allmänt

Så fort din beställning lämnar lagret kommer du att få ett bekräftelsemejl innehållande ett spårningsnummer. Det är köparens ansvar att efter erlagd order följa upp leveransen hos speditören. För att kunna göra det ännu enklare att leverera din beställning använder vi oss av hemleverans. Hemleverans är en leveransservice från dörr till dörr, som gör att paketet levereras hem till dig. Leveransen sker till adressen angiven i beställningen, av en 12SPRINGS vald speditör. Risken för varan övergår på kunden efter mottagandet. Undersök alltid om förpackningen har synliga skador tillsammans med transportören som skall notera detta på fraktsedeln.

Gällande större sändningar som studsmattor aviserar speditören när godset kommer in på terminal en dag innan leverans. Du får då en länk på email och sms där du som kund får välja på tre dagar där leverans sker mellan 8–15. Avisering sker även strax innan leverans. Om du inte tar emot så går godset tillbaka till terminal och speditören aviserar senare på nytt. 12SPRINGS har rätt att ta ut en avgift för ej uthämtade eller mottagna försändelser. Ej uthämtade studsmattor debiteras med 850 kr. Övriga produkter 250 kr.

Leveranstid

Normalt tar leveransen mellan 3–5 arbetsdagar. Postorter norr om Sundsvall tar oftast en arbetsdag extra. Öar samt glesbygd, oavsett var i landet, tar oftast 2 arbetsdagar extra. Om 12SPRINGS upptäcker felaktigt lagersaldo eller annan anledning som resulterar i försenad leverans kontaktas kund och informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt, om det är möjligt. Vi använder oss av fraktbolag och kan därför ej garantera exakt leveranstid. Om leveransdag är av yttersta vikt rekommenderas kund att beställa varor i god tid.

Ångerrätt

12SPRINGS följer Distansköplagen och lämnar hela 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Du som kund har sedan 14 dagar på dig att returnera varan, efter lämnat meddelade om önskan att nyttja ångerrätten. Vid nyttjande av ångerrätt bör varan returneras i originalförpackningen.

Returförfarande

Tag kontakt med oss när du vill utnyttja ångerrätten och innan du skickar tillbaka varor. Vi kommer att hjälpa dig med att boka returen och skickar sedan ut de fraktdokument du behöver vi e-post. Kostnaden för att returnera en studsmatta, eller andra skrymmande paket som levererats på pall, är 750 kr. Kostnaden för mindre paket är 190 kr.

Återbetalning

Du som kund har rätt att återfå pengarna inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du ångrat ditt köp. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts. Vi återbetalar varan men gör ett avdrag för returkostnaden.

Skulle det vara något fel på det vi levererat så är vi angelägna om att du meddelar oss så snart som möjligt så att vi har möjlighet att rätta till felet. Du gör din reklamation enklast genom vårt kontaktformulär som du hittar på www.12springs.se/kontakt. Du kan även ringa 010-200 77 30 eller skicka e-post till info@12springs.se (Ämne: Reklamation). Glöm inte att uppge hela ditt namn samt ordernummer. Distansköplagen och övriga tillämpliga lagar ger dig som kund vissa rättigheter, normalt 3 år reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan. Mer information om denna lag kan du finna på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se . Läs gärna mer på europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR).

Garantitiden varierar emellan produkterna och deras olika delar. Du hittar vad som gäller för den aktuella produkten under produktsidan. Följande garantivillkor gäller:

  • Garantitiden gäller endast den första ägaren.
  • För professionellt eller offentligt bruk gäller en garantitid på 1 år för alla delar.
  • Felaktig användning upphäver garantin. Slitage av delar täcks inte av garantin.
  • Garantin gäller från betalnings- eller leveransdatum och för material- och tillverkningsfel.
  • Denna garanti är begränsad till utbyte av delar
  • Skador på grund av felaktig användning, installation eller "justeringar" täcks inte av garantin.
  • Vid problem utanför garantin är reparationer eller reservdelar också möjliga i de flesta fall.

 

Steg för åberopande av garanti

  1. Anmäl först ditt klagomål via e-post eller telefon.
  2. Du behöver fakturan eller ordernummer.
  3. Beskriv tydligt i ditt mejl vad problemet är.
  4. För snabbare hantering: skicka bilder som tydligt visar vad problemet är.
  5. Vid behov ska den defekta produkten skickas till teknisk service för kontroll eller reparation (om bilder har skickats är detta i vissa fall inte längre nödvändigt).
  6. En bedömning kommer då att ske för att se om problemet/defekten omfattas av garantin.

Med force majeure avses bland annat strejker, naturkatastrofer, pandemier, sjukdom hos personalen, transportstörningar eller import- och exportförbud hos 12SPRINGS eller våra leverantörer. Under force majeure skjuts 12SPRINGS förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader äger såväl du som 12SPRINGS rätt att upphäva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.

12springs.se är en del av 12SPRINGS i Nederländerna.

Vår svenska adress är:
12SPRINGS
Kärrlyckegatan 29
418 78 Göteborg
Tel: 010-200 77 30

Vår adress och huvudkontor i Nederländerna är:
12SPRINGS Trampolines BV.
Cuneraweg 318, 3911 RT Rhenen
Tel: +31 (0)318 – 51 26 14

KVK: 75705346
VAT: NL860368981B01